Bij deze presenteer ik mijn laatste schilderij Gameboys.
Techniek; acryl op canvas en grootte: 150/100cm.
(English scroll down)
“This is Ground Control to Major Tom
You’ve really made the grade
And the papers want to know whose shirts you wear
Now it’s time to leave the capsule if you dare”
Ik was in Wenen (2018). We slenterde door de straten en passeerde vele toeristische ‘attracties’. Bij elke bezienswaardigheid klonterde groepen toeristen samen die de hele ruimte vulde met hun aanwezigheid. Er waren toen veel Aziatische jongeren. Min of meer toevallig werden ze het onderwerp van diverse schilderijen, (zie ook: L.C.D. en Window Shopping), zo ook dit schilderij. De meerderheid van de gespotte jongeren (en volwassenen) waren onuitputtelijk bezig zich zelf te fotograferen met iets bezienswaardig op de achtergrond. Deze jongens, in mijn beeld, waren een uitzondering op de regel, want zij hadden totaal geen oog voor hun omgeving. De enige interesse die ze hadden was in de schermpjes in hun handen. Ogen, in het beeld gesloten, de rest uitgesloten. Daarom kon ik ze ongestoord fotograferen zonder dat ze mij ook maar opmerkte.
(English) Hereby I present my latest painting ‘ Gameboys’.
Technique: acrylic on canvas/ size: 150/100 cm..
“This is Ground Control to Major Tom
You’ve really made the grade
And the papers want to know whose shirts you wear
Now it’s time to leave the capsule if you dare”
About Gameboys: We were wondering trough the streets and squares of Vienna (2018). At every touristic site in Vienna tourist flocked as pigeons in large groups. There were many Asian youngsters present at the time. Accidentally they became subject of some of my paintings (see: L.C.D and Window Shopping) like Game Boys. The majority of the spotted youngsters (and adults) were inexhaustible picturing mainly them selves and secondary something touristic on the background. These boys, in my picture, were actually an exception in this case, they had no interest in the environment at all. They disappeared in their screens in front of them. Eyes were locked, everything else locked out. That’s why I could photograph them without them noticing me.